Гальмівна система автомобіля

  Кількість аварій на дорогах нашої країни зростає. Наслідки, за статистикою стають сумніше. Причиною багатьох аварій в багатьох випадках стає стан автомобіля. Стан оцінюється по багатьом факторам. Це і рульове управління, і світлові прилади, і стан шин, і гальмівна система. Про останню і треба поговорити в першу чергу

  
Через відмову гальм наслідки можуть бути дуже сумними.

  
Якщо вона несправна, то гальмівний шлях збільшується. Є думка, що автомобіль з ABS скорочує цей шлях. Це помилкове твердження. Цей пристрій тільки запобігає блокуванню коліс. Вони не ковзають «юзом». На слизькій дорозі цей шлях збільшується. ABS запобігає занос, за що і спасибі їй. До такої системи треба звикнути, як і до будь-якої іншої.

  
Гальма перевіряються зазвичай, коли проходиш інструментальний огляд. Але свідоцтво про проходження техогляду, не знімає з водія обов'язок постійно стежити за станом гальм. В ПДР чітко вказано, що повинен робити водій на дорозі.

  
Спочатку зверніть увагу на вібрацію при гальмуванні. Вібрація сильніше, чим більше швидкість. Часто буває знос гальмівних дисків або колодок.

  
Раз на рік треба серйозно перевірити всю гальмівну систему. Крім дисків і колодок перевірте систему на патьоки рідини. Гальмівна рідина має властивість знаходити найменші порушення в герметичності. Завжди легко помітити патьоки біля гальмівних механізмів, трубок і шлангів.

  
Хоча раз на рік треба міняти гальмівну рідину. Згодом вона втрачає властивості через забруднення.

  
Подивіться, який стан пильників. Якщо пильовик порваний, пил потрапляє в гальмівний циліндр. А це швидкий знос і як наслідок відмова гальм.

  
Чи не час міняти колодки? Як визначити без розбирання зносилися колодки чи ні. А раптом пора міняти? Колодки служать по-різному. Це більшою мірою залежить від водія. Завод рекомендує одні терміни заміни, автомобіль визначає інші.

  
Коли колодки сильно зношені, з'являється сторонній шум і легке тремтіння гальмівної педалі. При натисканні на гальмо, ефект гальмування слабкий або занадто сильний. В системі з дисковими гальмами можна подивитися в щілину. Правда, такий спосіб не дуже надійний, але допомагає хоч приблизно оцінити стан гальм.

  
Найкращий варіант оцінки колодки з індикатором зносу. Якщо на автомобілі передбачена така функція, то ніколи не пропустите момент, коли пора на обслуговування. Правда, є один недолік. Провід, що йде до колодок, прокладений дуже ненадійний. Часто обривається і дає помилковий сигнал.